Asma ul-Husna

Hari Ini

Habib Albi

Habib Albi

Nikmat Allah

Nikmat Allah

Sahabat

Sahabat

Ukhwah

Ukhwah

Sahabat Iqra'

Sahabat Iqra'

Islam Inside

Islam Inside

Knowledge Seeker

Knowledge Seeker

Followers


Happy 25th Anniversary! 5:37 PM

Kagum.

Bangga.

Sesungguhnya hati ini bahagia.

Kadang-kadang perasaan sebak itu datang, lantas diiringi air mata yang bergenangan. Sungguh! Aku menjadi pengagummu yang setia. Kagum dengan cinta dan kasih sayang yang dicurahkan. Terasa jiwa kecil ini sarat dengan tulus ikhlasnya kasihmu. Alhamdulillah, Maha Suci Allah yang telah mengurniakan perasaan sehebat ini!

Jauh di lubuk hati ini tetap ada lafaz yang tersimpan. Namun cuba dizahirkan melalui kata-kata dan perbuatan. Kekoknya langkah tanpa kata-kata, sukarnya tingkah tanpa susulan bicara.

…hendaklah kamu berbuat baik pada ibu bapamu dengan sebaik-baiknya. Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya sampai berumur lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu mengatakan kepada keduanya perkataan "ah" dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka perkataan yang mulia.” Surah Al-Israa’: 23

Nota hati ini tidak terhenti di sini. Ustaz Pahrol berkata, “Cintailah ibu bapa kerana mencari cinta Allah!

Dan rendahkanlah dirimu terhadap mereka berdua dengan penuh kesayangan dan ucapkanlah: "Wahai Tuhanku, kasihilah mereka keduanya, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku waktu kecil." Surah Al-Israa’: 24


Buat Abah dan Mak, selamat menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke-25. Sudah suku abad rupanya Abah dan Mak melayari kehidupan bersama. Semoga redha dan kasih sayang Allah sentiasa bersama diiringi kebahagiaan dan keberkatan dalam nikmat serta hikmah di sebalik setiap ujian-Nya jua.